Produkter

SurveyMonkey är byggt för att hantera alla slags användningsområden och behov. Utforska vår produkt och ta reda på hur SurveyMonkey kan vara till nytta för dig.

Få datadrivna insikter från en global ledare inom webbenkäter.

Integrera med mer än 100 appar och plugin-program och få mer gjort.

Skapa och anpassa onlineformulär för att samla in information och ta emot betalningar.

Skapa bättre enkäter och hitta insikter snabbt med inbyggd AI.

Skräddarsydda lösningar för alla dina marknadsundersökningsbehov.

Mallar

Mät kundernas nöjdhet och lojalitet med ditt företag.

Ta reda på vad som gör kunderna nöjda och omvandla dem till förespråkare.

Få fram användbara insikter för att förbättra användarupplevelsen.

Samla in kontaktuppgifter från potentiella kunder, inbjudna med flera.

Samla enkelt in och följ upp OSA till nästa evenemang.

Ta reda på vad de medverkande vill ha, så att du kan förbättra nästa evenemang.

Upptäck vad det är som engagerar personalen och leder till bättre resultat.

Hämta in synpunkter från deltagarna så att du kan genomföra bättre möten.

Använd feedback från kollegor till att förbättra de anställdas arbete.

Ta fram bättre kurser och förbättra undervisningsmetoder.

Ta reda på vilket betyg studenterna ger kursens innehåll och hur den hölls.

Ta reda på vad kunderna tycker om era nya produktidéer.

Resurser

De bästa sätten att använda enkäter och enkätdata på.

Vår blogg om enkäter, tips för företag och mycket mer.

Självstudier och guider om hur du kan använda SurveyMonkey.

Så här skapar ledande varumärken tillväxt med SurveyMonkey.

Kontakta försäljningsteametLogga in
Kontakta försäljningsteametLogga in

Fem planeringsstrategier för lyckade företagsevenemang

Följ vår guide och se till att dina företagsevenemang överträffar förväntningarna.

Lyckade företagsevent bygger på en fin balans mellan att vara informativ och interaktiv, produktiv och rolig. Det är inte alltid enkelt, men det går, om man vet hur. Gör till och med det tråkigaste årsmöte till ett roligt och produktivt evenemang med våra fem idiotsäkra råd.

Ett sätt att organisera lyckade företagsevent är att löpande be deltagarna om feedback. Använd vår enkätprogramvara för evenemangshantering för att utvärdera olika aspekter av era konferenser och möten – före, under och efter. De här enkäterna visar i realtid vad du kan göra för att förbättra evenemanget.

Tänk på de här tipsen när du planerar nästa event. De används för att arrangera de bästa företagsevenemangen.

  • SMARTa mål: Lyckade företagsevenemang utformas med SMARTa mål. Specifika, mätbara, accepterade, realistiska (och relevanta) samt tidssatta mål knyter ihop evenemanget i alla dess delar.
  • Säkerhet: Säkerställ säkerheten för personal, deltagare och föreläsare. Lokalen kommer självklart att ha vissa säkerhetsåtgärder på plats – men kontrollera ändå. Om evenemanget hålls i ett område som kräver extra säkerhet bör du lägga till kostnaden för säkerhetspersonal i budgeten. Numera ingår även hälsa i säkerhetsaspekten. Ha munskydd till hands för de som vill använda dem, ställ ut handsprit på flera platser i lokalen och se till att alla närvarande har möjlighet att hålla avstånd till varandra.
  • Budget: Håll dig inom budget till varje pris (fyndigt formulerat, eller hur?). Sätt upp en realistisk budget och håll dig till den. En allmän regel är att lägga till 10 % för oförutsedda kostnader.
  • Engagerande: De bästa företagsevenemangen lyckas engagera sina deltagare. De kanske är där för att lära sig, men de ska också ha kul. Var innovativ. Se till att det blir intressant!
  • Samla in feedback: Få idéer från deltagarna till allt från blogginlägg till produktförbättringar. Använd enkäter och/eller ägna tid åt att prata med besökarna för att få viktiga insikter om ditt företag.

Gör till och med det tråkigaste årsmötet till ett roligt och produktivt evenemang med dessa fem idiotsäkra råd.

Det finns inget mer frustrerande än ett möte eller en konferens som inte har någon poäng. Prata om slöseri med tid. Se till att företagsevenemangen gör verklig skillnad genom att sätta upp tydliga mål för vart och ett. Prova SMART-metoden när du sätter upp meningsfulla mål:

  • Glöm vaga mål som att ”främja enighet”, ”uppmuntra till diskussion” eller att ”hålla alla uppdaterade”. Ta istället fram ett specifikt mål för ett konkret problem i ditt företag eller din bransch. Se till att det blir en verklig lösning på problemet.
  • I slutänden vill du kunna se om målet faktiskt uppnåddes. Sätt upp mätbara mål och håll rätt spår med hjälp av referenspunkter för varje steg. Dela upp målen i flera delar och använd siffror för att definiera vad ni lyckats med.
  • Se till att målet går att uppnå. Möten eller konferenser med ouppnåeliga mål är bara aningen mindre frustrerande än de helt utan mål. Innan du sätter upp ett mål kan du föreställa dig hur det skulle se ut att uppnå målen.
  • Företag sätter upp mål varje dag och når dem. De flesta är avgörande för företagets framgång, men inte tillräckligt stora för att bygga upp hela evenemang kring. Välj ett mål som är tillräckligt relevant för att locka deltagare från hela företaget eller branschen.
  • Det är inte alla mål som kan uppnås på några få dagar. Välj ett mål som passar tidsramen och satsa på att det ska vara uppnått när evenemanget är slut.

När målet har valts kan du berätta om det för deltagare, föreläsare, personal och volontärer. Fler kommer att delta om de förstår vad som står på spel.

Du vet hur evenemang utan engagemang ser ut: talare som mal på, personal som tittar på klockan, deltagare som nickar till i stolarna. Se till att alla engagerar sig genom att ha med interaktiva delar – teambuilding, seminarier, frågetävlingar och undersökningar i realtid och möjligheter att lära sig något nytt. Det lockar deltagare till ditt evenemang.

Om målet med evenemanget är att lära ut nya kunskaper är den interaktiva delen ännu viktigare. Att verkligen delta på djupet ger deltagarna möjlighet att öva på den nya kunskapen och det, i sin tur, ökar chansen att de kommer ihåg vad de lärt sig. Och instruktörerna kan också få feedback direkt från deltagarna.

Inlärningskurvan får vara brant. Det kan hjälpa dig att engagera deltagarna på nya sätt och det kan leda till att evenemangen ökar i storlek. Planera, marknadsför och driv lyckade företagsevenemang genom att dra nytta av ny teknik. Här är några förslag på hur du kan lägga till innovation till evenemanget:

  • Skicka ut en enkät före evenemanget för att undersöka olika alternativ. De svar du får om lokaler, datum, föreläsare och mål kan hjälpa dig att planera ett event som tilltalar så många som möjligt.
  • Skapa en evenemangsapp med beskrivning av sessioner, schemat och information om logistik som parkering. För närvarande använder ca hälften av deltagarna sådana appar för att ta sig runt på event. Ta det ett steg längre genom att skicka ut undersökningar och enkäter under evenemangets gång med hjälp av appen.
  • Marknadsför ditt evenemang online med hjälp av verktyg som kampanjkoder, e-postmarknadsföring, marknadsföring i sociala medier, stängda Facebook-grupper för deltagare och inlägg på Instagram.

Flexibilitet är grunden för ett lyckat företagsevenemang. Välkomna innovativa förändringar, som de vi nämnt, som gör att ditt evenemang kan möta deltagarnas önskemål och behov snabbare.

Riktigt bra företagsevenemang tar inte slut efter sista sessionen. Istället lever de kvar med hjälp av varaktiga kontakter, intressanta anekdoter och verklig förändring. Skapa användbart material efter evenemanget – som onlinevideor och webbinarier – som bidrar till målet med evenemanget. Deltagarna kan gå tillbaka och använda materialet när de behöver fräscha upp kunskaperna.

Ta reda på hur du kan göra nästa evenemang bättre med en enkät för feedback efter evenemangets slut. Eftersom deltagare, föreläsare och personal ser olika sidor av evenemang är det klokt att skicka olika enkäter till dessa grupper.

  • Be deltagare att ange hur nöjda de är med utvalda delar av evenemanget, som plats, lokal, datum, föreläsare och sessioner.
  • Be föreläsare att ange hur nöjda de är med researrangemang, boende, stöd från personalen, deltagare och den ersättning de fått.
  • Be personal att ange hur nöjda de är med organisationen, medarbetarna, teamledare och nivån på ersättningen.

Ta med en öppen fråga om vad respektive grupp tyckte. Svaren på den frågan kommer att visa vad varje svarande anser är viktigt på evenemang. Samla in svaren på denna och andra frågor så har du ett framgångsrecept.  Mer information om hur du samlar in feedback om ditt företagsevenemang hittar du i vår guide till evenemangsenkäter.

När det gäller något så dynamiskt som företagsevenemang är framgång verkligen ett rörligt mål. Håll dig kvar på toppen genom att samla in så mycket feedback som möjligt från alla evenemang. Den feedback du får kan hjälpa dig att ta reda på hur du kan fortsätta organisera event som är engagerande och relevanta.

Börja med att registrera dig hos SurveyMonkey. Vi har alla verktyg du behöver för att samla in och analysera enkätdata som ger dig underlag för lyckade evenemangsbeslut. Sedan kan du välja den plan som säkrar att evenemangen blir framgångsrika.

Om du vill ha mer hjälp med att planera framtida evenemang kan du titta närmare på vår checklista för evenemangsplanering och våra expertgodkända enkätmallar.